Archief

Zondag, 3 Mei 2026

Bijtijds op, want om 9 uur staat de monteur voor de deur. Hij gaat de wasmachinekast in elkaar zetten. Dar scheelt straks weer 30 dozen, die nu in de woonkamer staan. Maar zoals gewoonlijk gaat het niet zoals bedacht. De ruimte voor de wasmachine en droger is op de tekening 78 cm. Maar in werkelijkheid zijn ze 85 cm Dus dat gaat niet passen. Het alternatief is dat de hoge kasten en de hangende kasten niet gelijk lopen. En vervolgens volgende week in discussie met Brunyzeel, om te zien hoe dit verbeterd kan worden. Lagere hangende kasten of hogere hogere kasten. In ieder geval kunnen we in de middag alvast eea gaan inruimen. Dan wordt het in de woonkamer weer wat ordentelijker. ’s Avonds komen Manon & Willem even een bakkie doen. En die melden een grote verassing; ze hebben een camper gekocht. Wat leuk! Binnenkort samen eens op stap!?

Zoals de kast bedacht is. Ziet er mooi uit.
Zoals ie er in het echt uit ziet
Camper eigenaren

Zaterdag, 2 Mei 2026

Vandaag de warmste dag van de week; het loopt op tot zo’n 23 graden. Dus prima wandel & fietsweer. Siel pakt de fiets en gaat naar Natuurpark Lelystad en vanaf daar zo’n 10 km wandelen. Mooi gebied. Ik. pak de fiets en ga naar Almere City FC. Pakweg 25 km. Vandaag de return van de 1e ronde van de Play-Off wedstrijden. Heen gewonnen met 2-3 en nu wordt het een simpele 3-0. Dus volgende week de 2e ronde, tegen de Graafschap. En dan op de fiets weer 25 km terug, andere route nu, via de dijk en over het sluisje. Mooi op tijd om de kraker Ajax – PSV te kijken. Helaas 2-2, dus daar schieten we niks mee op. Zo worden we geen 3e. Dan nog wat Formule 1 in Miami kijken. Max wordt 6e in de Sprintrace, maar staat wel op de 1e rij na de kwalificatie voor de echte race op Zondag.

Vrijdag, 1 Mei 2026

Dag van de arbeid, maar niet (meer) voor ons natuurlijk. Vandaag 23 graden, heerlijk weertje. Nog een kleine 3 maanden tot aan de 4-daagse van Nijmegen. Dus het trainen moet zo langzaam aan wel beginnen. Ik ben om iets over 9 uur dan ook aan de wandel, een kleine 2 uur, en doe 9 km. Lekker bezig. Als ik thuiskom gaat Siel aan de wandel. Ik douche en dan naar de Praktijkondersteuner voor mijn wrat onder mijn voet. Maar daar is geen wrat meer te zien, wel wat eelt wat ze wegsnijdt. Advies ie naar de pedicure. Maar aanstippen is niet meer nodig. Dat is mooi dus. Tegen half bij op naar Naarden, even bijpraten bij Peter en Marijke, die morgen weer naar Zuid-Afrika gaan. Even flesje whisky uit Duitsland brengen en de Twentse Sculte mee om te proeven. En aan de visschotel.