Archief

Zaterdag, 20 Juni 2026

We zijn al vroeg op. Het belooft een hele warme dag te worden en we moeten aan de bak; wandelen. Volgens mijn schema start ik deze week met 20 km. En Siel plant er zelfs 24. Dus bepakt met een broodje en 2 volle flesjes drinken gaan we om 08:30 op stap. Mooie route, eerst tegenover de watersportvereniging, dan over het Landschap Twickel, en soms wilde dieren onderweg. Deels in de bossen in de schaduw (heel fijn), deels in de zon (minder fijn). Langzaam aan wordt het 33 graden en zijn mijn flesjes ondertussen leeg. Maar ik kan ze gelukkig vullen bij een fietsenmaker met ijskoud water. Brainfreeze. Dan nog zo’n 4 km te gaan vanaf Delden langs het kanaal in de volle zon. Iets na 13 uur weer terug op de Watersportvereniging, ruim 21 km gedaan. Een klein half uurtje later komt Siel ook aan. Tijd voor een broodje en dan wat relaxen in de schaduw in de luie stoel. Een halve sparerib met een broodje is genoeg rond 18:30 uur. Om 19 uur zit ik in de kantine want daar staat de tv aan met Nederland – Zweden. Ik zit naast 3 dames die heel geïnteresseerd zijn en verderop zitten 3 mannen die totaal geen interesse hebben in het voetbal. Apart. De frituur gaat aan, de bierpomp werkt, ik proef een kruidenbitttertje, een paar biertjes en een patatje. Een 5-1 overwinning, met 2 goals van Brobbey. Kortom mijn avondje kan niet meer stuk. Siel kwam de 2e helft ook even meekijken en heeft ook genoten natuurlijk.

Lekker rondje gewandeld
Mooie goals

Commentaar?