Archief

Vrijdag, 19 Juni 2026

Uiteraard vroeg uit de veren. Om half acht staan er al 2 schuttingdelen, en de rest staat eind van de dag nemen we aan. In de serre zit inmiddels al het glas. Vandaag gaan ze de tegels voegen en mogen we er 2 dagen niet oplopen. Dat is geen probleem want om 10 uur zitten we al in de camper. We rijden binnendoor en zijn rond 12 uur bij de Twentse Watersport vereniging. We installeren ons aan het water. De bootjes (met schroot) varen langs. Helaas is er niet genoeg ruimte om de luifel uit te zetten, en staan in de volle zon. En het belooft een hele warme dag te worden, boven de 30 graden zelfs. Niks aan te doen. Dan maar de fiets gepakt naar het centrum van Hengelo. Tijd voor een lunch bij de Twee Wezen. Daar komen we elk jaar. Siel doet een tosti geitenkaas en ik bestel een uitsmijter Catherina. Altijd goed, zeker met een groot glas bier erbij in dit weer. Voordat we weer op de fiets camperwaarts gaan lopen we nog even wat kledingwinkels binnen. Maar we houden ons geld in de zak. Bij de watersportvereniging kunnen we wel in de schaduw zitten, een klein stukje verderop. De stoelen even verplaatst dus. De koelkast heeft wat moeite met dit warme weer, dus de garnalen gaan alvast op de bbq en ook de sparerib doe ik maar. Die kan daarna de koelkast weer in. Voor morgen. Verder lekker lezen en wat voetbal kijken. Klein buitje om 22 uur maar dat stelt niets voor. We plakken aan alle kanten dus nog maar een douche gedaan.

Bij de Twentse Watersportvereniging
Bootje schroot

Commentaar?